onsdag 7 maj 2008

Dessa ständigt pågående projekt

Spatserade lite runt Odenplan i dag, och blev något alldeles sugen på att läsa en Sjöwall/Wahlöö. Ironiskt nog ligger Polismördaren – som om jag inte missminner mig till stor del utspelas i Skåne – just nu näst i tur under det ständigt pågående projektet att läsa om de tio romanerna (undrar hur många gånger de är lästa nu?).
Men då sitter man där igen, med Mig äger ingen, Timmen mellan hund och varg och Polismördaren i knät. Plus Domino i tunnelbanman. Och jag som verkligen skulle behöva lite fokus på EN bok just nu.
Nä, bäst att låta deckaren vila tills damerna är färdiglästa. Nån sorts måtta får det väl ändå vara?


För övrigt blev det i går förändringar i ytterligare ett ständigt pågående projekt – bokhyllesorteringen, denna lisa för själen. Nu står alla skönlitterära böcker i bokstavsordning, eller... lyrik och dramatik och väven viss facklitteratur står bland romanerna men det gör inte de danska romanerna, eller de som råkade hamna under amerikana, eller en del som ligger under feminism, sport och film. Men nästan i alla fall, nästan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa, Sjöwall/Wahlöö! Hade inte alls läst så många när pappa tipsade om Mannen på balkongen i julas. Den utspelas ju i mina nya hemtrakter. Sen läste och läste jag men har ändå inte hunnit klart alla. Men resten ska jag läsa om en månad eller så. Serien är min pappas käraste ägodelar tror jag. Jag fick ta med mig EN bok mot löfte om att han skulle få tillbaka den./Din jobbgranne Lotta