lördag 17 maj 2008

Pensionat Paradiset

Som siste filmintresserade person under 40 i den västra hemisfären har jag sett Kill Bill: vol 1.
Och nu vet jag varför jag inte har sett den tidigare.
För det kan ju aldrig vara ett bra tecken för en film när man zappar och hellre kollar på Håkan Södergren och Leif Boorks pseudoanalyser av hockey-VM.

Spelade i alla fall in Paradise Now på TV8, den förväntar jag mig vara oerhört mycket bättre. Men den stora frågan framförallt SVT måste fråga sig är ju varför en Stenbeck-kanal står för problematiserandet och analyserna av Israels 60-årskalas. Man kan inte begära att TV3 ska visa en film som Paradise Now, men det kan man – eller borde man kunna – av SVT. Som det är nu är man närmast glad över att SVT inte visade Exodus eller annan Israel-propaganda.

Inga kommentarer: