fredag 2 maj 2008

Bokstavsordningspolisen

...har nästan slagit till.
Ja, alltså, snart, allra senast söndag, ska min stora bokhylla var sorterad i bokstavsordning (vet ni hur lång tid det tar att ordna 22 hyllmeter litteratur?) och storleksordning och lite till ordning.
Har blivit en nördig hobby när inte sömnen infunnit sig. Väldigt avslappnande.
Men visst är det dumt, inte minst för att man inser hur många böcker man vill läsa. Nu. På en gång.

Men jag ska hia mig, efter kvintetten Domino (120 sidor kvar), Timmen mellan hund och varg (Silke Scheuermann), I Gorans ögon (Stefan Lindberg), Prioritaire (Hermann igen) och (äntligen!) Mig äger ingen har jag tänkt mig att vara fri som fågeln och bara lyfta upp något 100% lustfyllt och oväntat.

Och förresten, jag kom aldrig så långt som in till stan före 18 igår, så Norén är åter lagd åt sidan. För gott den här gången (peppar, peppar).

Inga kommentarer: