tisdag 13 maj 2008

Därmed undår jag frestarens garn

Hade tänkt att slå mig själv för bröstet och berätta hur duktig jag var som undvek att öppna plånboken när jag gled in på Pocketshop Sergelstorg och deras bokrea i fredags. Trots att jag hittade tre böcker som kunde varit mina för bara en hundring.
Men så var det en sån dag i dag och när jag på impuls gled in i Pocketshop på Fridhemsplan och gled runt och gjorde mentala anteckningar om vilka böcker som vill läsas hittade jag den snygga utgåvan av Lady Chatterley's Lover, den med seriestripparna på omslaget (och på insidan, visade det sig). Och med en intro av Doris Lessing.
Så det var ju bara att slå till, eller hur?
Dagens svepskäl var att jag verkligen känner för att läsa en bok på engelska igen (som om jag inte hade tillräckligt många olästa i bokhyllan) och att det faktiskt är en klassiker som jag inte har läst.
Och att den är så himla snygg!

Inga kommentarer: