fredag 16 maj 2008

Det måste vara radion

För några år sen, ganska många faktiskt, var jag en hängiven lyssnare av P1:s radioföljetong. Högt och lågt, allt från Flugornas herre till Björn Ranelid åkte in i mina öron.
Men så måste nånting ha hänt, och jag har inte lyssnat på programmet på flera år, alla de goda böckerna man kan få till sig till trots. Och talböcker ska vi inte prata om, såna skulle jag aldrig klara av, man måste ju vara så koncentrerad hela tiden!

Men så, av en slump fick jag i tidningen se att den pågående följetongen är En lek med lågan av Astrid Saalbach, min Astrid som jag översatte en gång (inte den här boken alltså). Jag har boken i hyllan, men har inte läst den, det blir lätt så när man köper 15 böcker för en tia eller två styck.
Nu tänker jag alltså ta igen två missar i ett slag och bli åtminstone tillfällig slav under Radioföljetongen. Nina Fex uppläsning började redan den 7 maj, men alla gamla avsnitt finns kvar i arkivet. Upplösningen dröjer till den 16 juni.
Gör mig sällskap i etern nu! Måndag-torsdag 11.35 och 19.35 är det som gäller. Eller dygnet runt på datorn förstås.

Inga kommentarer: