tisdag 15 april 2008

Ommöblering i hyllan

När själen behöver lite terapi finns det några saker som hjälper en att hitta tillbaka till rätt spår. Som att sortera om böckerna i bokhyllan. Har tillbringat kvällen med att lyssna på radio och flytta runt stora volymer av böcker.
Är inte på långa vägar färdig, men har kommit en bit på vägen, och det känns riktigt skönt. Insåg att en del böcker har stått "fel" sen jag flyttade in hit för tre år sen, så det var på tiden att nånting gjordes åt det. Konstigt att en del böcker tycks smyga undan och inte vill bi flyttade på, det var ju inte första gången jag möblerade om i hyllan.
Enda tveksamheten är om jag verkligen har kommit över fobin att ställa pocketar och inbundna böcker på samma rad. Gillar när alla böcker på raden är lika höga. Det har varit kvällens stora dilemma här, och svaret har inte kommit än.

1 kommentar:

Karin sa...

Det vimlar av fåniga böcker. Ofta är de rosa och handlar om skor. Inte för att jag har något emot vare sig rosa eller skor, egentligen. Men man behöver ju inte läsa fåniga böcker om det.
På Öland, förresten (där jag kommer ifrån) är det kutym att älska Gessle för hans musik är ju så somrig. Och Öland är ju så himla somrigt.
För övrigt är det alltid lika trevligt att läsa om hur folk ordnar sina bokhyllor!