måndag 14 april 2008

Dagens citat

En Helene Benno* satt i morse i SVT:s morgonsoffa och pratade om att resa till Los Angeles och San Francisco och att de är såna filmstäder att man bör värma upp inför resan med att se film. Hinner tänka "Ja, jösses vad många bra filmer som utspelar sig där" innan Benno säger:

"Vi laddade med en massa filmer, som Mrs Doubtfire, Pretty Woman och En prinsessas dagbok."

Det var inte riktigt de filmer som hann rulla igång i min hjärna.


* Det är naturligtvis samma Benno som på 80-talet var en halvhipp musikjournalist. Jag var nog lite för trött för att inse det i morse.

2 kommentarer:

Staffan sa...

Två bokbloggar som jag glömt tipsa dig om:

onekligen.blogspot.com (kanske min favoritblogg alla kategorier)

apolloprojektet.com (Malte Perssons blogg. Inget jag läser regelbundet, men förmodligen något du kan uppskatta)

Martin sa...

Tack för Apollo-tipset! Jag är en av antagligen relativt få som faktikst har läst just den boken, och har den i hyllan nånstans.