lördag 26 april 2008

Norén och jag

Kommer jag någonsin att läsa ettusensexhundranånting sidor Noréndagbok?
Nej.

Kommer jag att följa debatten?
Tveksamt, va.

Kommer Norén att hyllas där Maja Lundgren kölhalades?
Ja.

Är det en storm i ett vattenglas?
Ja.

Varför skriver jag det här då?
Vet inte.

Är Norén naiv?
Ja. Eller en stor självbedragare. ("Jag vägrar förfoga över någon som helst makt. [...] för då skulle jag ju inte kunna uttrycka mig fritt längre", DN i dag 26/4.)

Var det rätt av DN att låta Leif Zern recensera dagboken?
Nej, men hans text (som jag läste!) kunde ha åtföljts av en recension av någon (DN-medarbetare) som inte hackas sönder i boken.

Gillar jag Norén?
Har sett en pjäs, nickade ständigt till och önskade att varje replik var styckets sista. Å andra sidan var jag 18 då.

Har jag lärt mig något nytt om Norén de senaste dagarna?
Att han och jag läser samma tidning, Weekeendavisen. Nåt positivt kan man alltså alltid hitta där man minst anade det.

Inga kommentarer: