onsdag 2 januari 2008

Nyår

Jag skulle aldrig komma på tanken att tycka att det här svamlet är roligt eller underhållande, än mindre att gå ut och kalla det för det.
Men jag kan åtminstone gå ur jul och nyår med hedern i behåll, det har inte kommit några inlägg om fasters sillar eller farbrors negerbollar eller mors skinka eller antalet centilitrar på nyårsafton eller nåt sånt. Det är alltså inte bara på grund av bristande infrastruktur i Halland som jag har låtit bli att skrivna nåt på ett tag.

Faktum är att jag har sovit. Nonstop i fem dygn, nästan. När jag inte sov kollade jag på tv eller gick en promenad eller tänkte på att gå en promenad eller löste ett soduko eller tittade på tv-tablåerna och konstaterade återigen att det fanns noll och intet att titta på.
Kopierat en massa bra musik har jag gjort också, från skivor så det var lagligt. Och ätit choklad.

Skulle läst en massa hade jag tänkt, men jag har inte öppnat en bok, inte ens rört vid en bok. På fem dygn.

Jag har alltså inte läst, men tagit i, för att skriva det här (vilket inte nödgar att jag tar i nån bok men jag gjorde det ändå, la den bredvid mig här på skrivbordet), nämligen att nyår självklart får mig att tänka på Stig Larsson (nej inte Stieg) och hans gudomliga Nyår.






Läs den, om ni inte redan har gjort det. Den finns på pocket och allt. Själv ska jag försöka komma ihåg att se Larsson-regisserade August nån gång.

Inga kommentarer: