måndag 28 januari 2008

Huvudvärk, måndag


Var hos doktorn i dag. Hinner säga att jag har ont i huvudet och att jag är orolig innan herr doktor säger att "så många som har ont i huvudet och som blir oroliga för att det är en hjärntumör, men tumörer dyker inte upp på en vecka".
Jaha, tack för den. Vem hade pratat om tumör?
Går vidare till nästa doktor i morgon.

En stor avigsida med värken är att jag hann gå på biblioteket förra måndan, precis innan huvudvärken kom. Så Helle Helles Rødby-Puttgarden ligger här och lockar, precis som Slas Allt står i lågor. Suck.
Rødby-Puttgarden ska bli förövningen för Carsten Jensens nya bok, Vi, de drunknade. Båda på danska förstås.

Nu ska Beckman, Ohlson & Can spelas in, innan sängen kallar. Missade större delar av förra veckans program, det var så bra att jag surar för att jag missade resten. Påminner lite om det suveräna 90-talsprogrammet där folk diskuterade för tv "tunga" ämnen och det bara var deras ansikten och svart bakgrund som syntes. Birgitta Stenberg var med och blev min idol (vilket påminner mig om att även hennes nya bok måste läsas). Nån som vet vad det programmet hette?

1 kommentar:

Anonym sa...

Det går att kolla på Beckman, Ohlson & Can på svts hemsida