måndag 28 januari 2008

Huvudvärk

När jag påbörjade fas två av den här textmassan på det skrämmande internet lovade jag mig själv att inte skriva er på näsan om det personliga. Det skulle bara komma fram indirekt genom alla kulturella refernser som lämnat avtryck i mitt liv.
Se det här inlägget som undantaget som bevisar regeln.

Har haft ont i huvudet i en dryg vecka nu, non stop, varje vaket ögonblick. Därför ska jag till sjukhuset i morgon, för andra gången på en vecka, efter onsdagens akut-besök som tog sju timmar och som bara rann ut i att jag blev ännu mer orolig.
Jag borde sova just nu, men... ja, det är så mycket man borde men inte kan. Eller hur?

Har dåligt samvete för att jag ens kan skriva det här, ska ju föreställa sjuk. Men huvudvärken ligger bara där och jag blir galen av att inte göra något. Har på nåt sätt lärt mig bemästra den.

Huvudvärken är orsaken till att jag inte har orkat skriva här, inte har orkat läsa nånting nästan, inte har orkat ta kontakt med alla dem jag hade velat ha kontakt med. Och så vidare.

Hav tålamod, gott folk!

Inga kommentarer: