tisdag 8 januari 2008

Sydsvenska tips

Sydsvenskan rapporterar om en mindre skånsk skandal. Tack M, för tipset!

Och när vi ändå är inne på Sydsvenskan så har Jan Aghed skrivit en recension av David Halberstams The Coldest Winter: America and the Korean War.
Som alltid läsvärt när Aghed skriver och som alltid (nästan) vill man läsa eller se det han tipsar om (nota bene, detta gäller ej musiken).

Därför var det förstås dumt att kolla vad han tyckte var 2007 års bästa böcker. För visst tusan har han hittat en bok jag bara måste läsa:
The Marxist and the Movies: A Biography of Paul Jarrico av Larry Ceplair.
Visste inte att den fanns, men svartlistningen är ett ämne jag gärna läser om och Paul Jarrico har jag till och med träffat, eller åtminstone hört föreläsa två gånger.
Hans andra tips visste jag redan att jag ville (Naomi Klein och Susan Faludis tegelstenar) respektive tyvärr inte kommer att orka (om Majakovskij och av
Vasilij Grossman) läsa, så jag slapp ändå lindrigt undan den här gången.

Inga kommentarer: