torsdag 17 januari 2008

Höghus och låghus å dårhus



Gick hem från jobbet i dag. Ja, inte hela vägen men en bra bit. Strosade genom Gamla stan och halva Kungsholmen. Hela tiden med Imperiet i öronen, bandet som – på gott och ont – antagligen har betytt allra mest för mig. Minnen kom över mig och jag blev faktiskt lite dyster. Men det gick över förstås. Blev sugen på en öl men befann mig på Fridhemsplan och tanken på Dovas lockade inte.
I stället blev det lite strosande på Buylando, och av en ren slump hittade jag en dvd som fick följa med hem. Den så lockande titel Gruvboxen fick mig att ta en titt och det visade sig vara Lasse Westman och Lena Ewerts dokumentär Kamrater, motståndaren är välorganiserad från 1972 samt en uppföljare från 2002. Om gruvstrejken förstås.
Inte kan man motstå nåt sånt för 50 spänn. Den är begagnad, men ser i ärlighetens namn inte så där värst sliten ut.

Köpte även en kanelbulle. Den var god.

Inga kommentarer: