fredag 21 december 2007

Tuff tuff tuff som ett lokomotiv

Sitter och läser Svenska Dagbladet och lusläser givetvis ledarsidan på jakt efter subversiv verksamhet a la DDR, Ulf Adehlson tycker ju att den inte är tillräckligt partitrogen, men hittar inget som skulle platsa i Flamman, men ANYWAY, som Chuck Klosterman skulle skrivit det, så fastnar jag på ett helt uppslag om Paul Simons Graceland, LP:n från 1986. Ganska intressant artikel, som får mig att tycka att det är extra jobbigt att inte vara hemma, då hade jag kunnat ta fram min vinylplatta och sätta på den och se om jag kommer ihåg fler låtar än You can call me Al.

Men jag sitter på ett tåg just nu, mellan Katrineholm och Skövde nånstans, och det är mest därför jag skriver det här, för att berätta att jag bloggar från ett tåg. Som om det skulle vara intressant.
Intressant verkar en ny bok vara, om Brian Clough, som jag blev tipsad om i dag. Återkommer med titel, för min jobbmail verkar ligga nere, åtminstone om man surfar med sega SJ.

Inga kommentarer: