onsdag 5 december 2007

It's the end of the world as we know it...

...and I feel fine.

Kanske.

Men det känns som om tecknen hopar sig i alla fall:

1. Häromdagen skulle jag tända när jag vaknade. Det enda som hände var att lampan trillade ner på kudden, centimetrar från huvet på mig.

2. I DN:s boklördag fick Bokias Gunilla Wall frågan om vilka böcker som kommer att säljas mest under julhandeln och svarade ”familjespel som Trivial Pursuit”.

3. Jag sitter just nu och halvtittar på en praktusel "komedi" med och av Jason Alexander (Seinfeld-George). Passande titel har den också: "Sicken loser".

Nåväl, tills himlen trillar ner ska jag försöka läsa lite vettig litteratur, helst mer ur Doris Lessings "The Golden Notebook", som jag föröker snå åt mig så mycket tid jag kan för att få läsa. Om jag bara hade ork att läsa när jag har lyckats tjuva åt mig tiden också.



Uppdatering om Seinfeld-George-filmen:
Det måste vara en av de sämsta filmer jag har sett. Nånsin. Och det vill inte säga lite.
Dessutom fick jag via imdb veta att den på tyska heter Mein Partner mit der heißen Braut.
Det säger det mesta.
Skål!

1 kommentar:

Staffan sa...

Haha, jag började också kolla på George-filmen... Minns dock inte hur långt jag hann se. Innan dess: Invasion och Rescue Me.

Ska kika på den där Lessing-boken!