torsdag 6 mars 2008

Friend or Foe?

Jobbvecka och det blir inte tid för mycket annat än jobb och sömn. När jag trillar hem blir det mest usel natt-tv, den här veckan Kanal 9 och i tur och ordning Uppdrag Mord, Besserwisser och The Bill. Lysande deckare, lagom skoj frågesport och praktusel polisserie. Och nu är jag förstås hooked på The Bill, en slags Coronation Street på en polisstation.

Men så i natt slutar Besserwisser och när jag ska till att få min fix så börjar ett byggarprogram om två knäppskallar i Edinburgh. Mer behövs inte för att jag ska börja längta dit nåt enormt.
Hade jag inte redan sett den (i Edinburgh förstås) hade jag kunnat stilla längtan med ett biobesök och Hallam Foe. Jag blev störtkär i den, men vet inte om det beror på min kärlek till staden eller på att filmen verkligen var underbar.
Kanske inte ett nödvändigt biobesök men ett tips ni kan ha med er till en kulen oktoberkväll i videobutiken. DN:s Eva af Geijerstam sågade och Svenskan hyllade, men Malena Jansson tror tydligen att filmen utspelar sig i London vilket förstås är en skandal i sig.

Nu är det bara ett jobbpass kvar, sen kan jag lägga mig i soffan och bara läsa och lyssna på regnet mot rutan! Tills vidare bjussar jag på några egna bilder från underbara Edinburgh.

PS. Om någon blev orolig för min hälsa så visade det sig att The Bill kom efter buggarprogrammet. Quel bonheur!






Inga kommentarer: