torsdag 10 juli 2008

Utvald!

I am the chosen one.
Av hundratusentals läsare i vårt avlånga land har just jag blivit utvald. Till att få bli medlem i Månadens bok.
För bara 19 kronor plus en massa extraavgifter får jag tre böcker och hela tre premier. Men, det finns alltid ett men, jag är inbjuden med armbågen. För om man bortser från vad det är för böcker jag får välja mellan (standardutbudet av Liza och Stieg kryddat med en Torgny Lindgren) vad är det för premier jag som 35-årig man får?
Jo, en handväska "i äkta skinn från Maharani of Tirapunji, värd 1 200 kronor", ett par gångstavar samt ett halsband "med äkta Swarovskikristall, värt 550 kronor".
Jag har aldrig hört talas om Tirapunji eller Swarovski, men jag tvivlar på att det passar mig. Och för oss som tänker så är Månadens bok steget före, vi kan nämligen byta ut paketet, enligt dem värt 2 100 kronor, mot en av deras böcker. En Läckberg kanske?

Jag förstår att de har gjort marknadsundersökningar och att det är de medelålders kvinnorna de tjänar sina pengar på. Men varför ens skicka ut det här till mig? Jag är ju man och ska bara bara läsa militärhistoria och PG Gyllenhammars memoarer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha.. Ja dom där erbjudandena är helt värdelösa!