tisdag 29 juli 2008

Böckerna anfaller

Sprang in på biblioteket och lämpade av lite böcker. Sprang som vanligt upp på andra våningen och kollade in heta hyllan. Och visst hade jag tur även denna gång. Så om någon undrar var jag är de närmaste sex dagarna är det med näsan i Människohamn av Johan Ajvide Lindqvist.

Därmed blev den lilla hög av böcker på tur jag hann bygga upp inaktuell. Men nästa vecka lär Överkonstapel Studer, omläsningen av Blanche och Marie samt Norwegian wood åter bli aktuella. Studer allra mest så.
Ja, och så fortsätter ju Lady Chatterley med sina utsvävningar förstås.

Och till råga på allt satte jag på SVT:s morgonprogram i morse, lagom till Marina Schiptjenkos boktips. Och hennes beskrivning av Solange fick mig att genast ta fram den ur hyllan och vilja läsa om både den och Willys andra verk.

Ja, jo, just det. Så har jag i ett svagt ögonblick även lovat att läsa en Marian Keyes. Och det börjar närma sig upp till bevis, även om den fick en fin recension.
Verkligen tur att det är semester snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Marian Keyes? Men dra på trissor, det måste ha varit i ett väldigt svagt ögonblick.. Ifall du nu, hur det nu kom sig, är inne på den typen av verklighetsflykt rekommenderar jag hellre Girlfriend 44. Har den i någon av mina bokhyllor så feel free. I annat fall har jag faktiskt även några Marian Keyes.

Martin sa...

Man måste ju vidga sina vyer! Speciellt om man har lovat.
Ska ta mig en funderare på vilken det blir, det verkar ju finnas så många bra att välja mellan...