söndag 27 juli 2008

It's a rich man's world

Med en överfylld bokhylla och underfylld börs har det blivit ett säga ett bokinköp sedan maj (Helle Helle i Köpenhamn, så det räknas nästan inte).
Har faktiskt inte ens varit inne i en bokhandel sen... ja kanske då, den 16:e juni.
Å andra sidan har jag varit frekvent gäst på biblioteket, och det är ju bra (note to self: lämna tillbaka böckerna.)

Men så en vacker sommardag regnade det manna från himlen. Jag grävde jag i en låda och hittade två presentkort. 249 kronor på Bokia och 300 kronor på valfri bokhandel. Lägg till det de 295 kronorna jag redan hade som tillgodokvitto på Hedengrens och ni förstår min glädje.
Eller ångest.
Vad ska jag köpa?
Ett dussin pocketar lockar ju inte.
Ett inköp blir PO:s självbiografiska Ett annat liv när den kommer i september.
Och så kommer Jonathan Littells skandalsensation De välvilliga äntligen ut på svenska. Enligt Brombergs den 27 augusti. Är ganska säker på att den blir köpt.

Då återstår ett presentkort. Vad ska det bli? Någon form av lexikon eller referensverk kanske? När pengarna ändå kommer från himlen kan man ju passa på att skaffa sig nåt man verkligen behöver också. Kanske. Känns skönt att ha ett lyxproblem.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Köp Bombyx av Anne Rambach. Tror inte det är möjligt att bli besviken på denna bok. ;)

Läs mer på sekwa.se

Karin sa...

Man kan köpa presenter också. Jag vill ha Förhäxad av Foucault av Patricia Duncker...

Martin sa...

Emm: Den ska jag kolla upp! Små förlag ska alltid stöttas.

K: Drömma går ju. Men jag är nog för självisk.

Anonym sa...

Önsketimme med sponsring? I så fall vet jag ett par jättefina stövlar jag vill ha. Eller egentligen måste ha. Snälla?
Tänka sig att jag hittade hit igen. Kul. Och du, om man nu inte får några stövlar borde man i alla fall få ett varmt välkomnande.
Sa jag att Ecce homo kommer till hufvudstaden? Den måste ses!

Anonym sa...

Jag vill också ha Förhäxad av Foucault. Årets finaste titel.

/Nina

Anonym sa...

Jag vill också ha Förhäxad av Foucault. Årets finaste titel.

/Nina