tisdag 22 juli 2008

Chris O'Donnell

Förra veckan funderade jag av någon anledning på vad det blev av skådespelaren Chris O'Donnell.
Så dyker han upp i en film på tv3 i kväll och jag gluttar lite. Det kan vara en av de sämsta filmerna jag har sett på flera år. Maltin's skriver att "the view of women here might even offend the Rat Pack." Och nej, The Bachelor är verkligen inget för den som tror att man och kvinna är jämlika och kan leva i harmoni med varandra.
Inte konstigt att filmen blev den (näst) sista hyfsat framgångsrika rulle O'Connell var med i. Jag minns honom som ständigt närvarande i halvusla 90-talsfilmer, men han var tydligen "bara" med i 15 filmer 1990-2000. Tills han tog vatten över huvudet och t o m producerade The Bachelor, då tog lyckan slut.
2000-talet har mest bestått av korta inhopp i serier som 2 1/2 män och Advokaterna (The Practice).

Men. Det finns alltid ett sånt. För man kan tydligen inte ens totalsåga en kass skådis utan att behöva kolla fakta. Den O'Donnell jag hade sett framför mig 2008 var en kille i diverse kändispokerprogram mellan olika avvänjningskurer.
Men helylle-Chris är gift med samma kvinna som för elva år sen, de har fem barn och hon är inte en strippa, hon är förskolelärarinna.
Där ser man.

Inga kommentarer: