fredag 29 februari 2008

Let there be... reklam?

Har fortfarande ("fortfarande") inte sett Let there be Blood, som jag verkligen vill se.
Men det verkar inte som om SF vill att vi ska se den. För medan tidningarna (nu pratar jag om DN och bara antar att det ser likadant ut överallt) har fyllts med annonser för skräp som PS, I love you har det ännu inte synts en enda annons för Let there be Blood.
Och jag har letat. Verkligen.
Man kan undra vad det beror på. Ska den inte konkurrera ut No country for old Men? Hade de väntat sig en hög Oscars för Paul Thomas Anderson och fick sen kalla fötter när den "bara" vann två statyetter? Eller tror de bara inte på den och vet att vi 22 000 som kommer att se den gör det även utan dyr publicitet?
Säkert är att SF kommer att dränka oss i reklam för senvårens skitfilmer, de som alltid kommer mellan kvalitetsfebruari och sommaractionfesterna (som oftast också är skräp).
Och sen kommer de i höst att visa oss siffror och förklara att filmer som Let there be Blood inte går hem och att vi därför inte behöver mångfald på bio och därför kan lägga ner alla filmlådor utom Filmstaden Sergel.

Och på tal om reklam... Mad Men (Kanal 9, torsdagar). Har man väl kommit in i deras värld är det svårt att slita sig, varför man nu skulle det. Grymt bra!
Men varför får inte Kanal 9 den plats i tablåerna och den publicitet den är berättigad? Kanal 9 är ju mil före tv6 och tv4 Plus i kvalitet.
Antagligen är det just därför.

Inga kommentarer: