tisdag 8 maj 2007

Orup

Min mor sa till mig
”Varför gifter du dig
med en kvinna för hennes skönhets skuuuuuuuuuuuuuull?
Du blir lycklig ett tag
Men så plötsligt en dag
blir du ensam för hennes skönhets skuuuuuuuuuuuuuull”


Jag lyssnar på musik dagarna i ända. En del bra, en del halvkasst, en del faktiskt riktigt dåligt.
Men det är bara låtar jag aldrig lyssnar på som fastnar. Som nu, när Orup sittter där i huvudet och vägrar springa iväg.
Hallå! Du ska iväg till Hamburger Börs och sjunga med Lena! Du kan inte sitta här nu!
Men det funkar inte.


VIKTIGT TILLÄGG!

Inser att jag missade en viktig stor liten detalj. Allt eftersom ”Min mor sa till mig” har bitit sig starkare in i hjärnloben har jag börjat med olika varianter på den.
För det mesta har det blivit som vore den sjungen av en polska som har lärt sig skånska.
Ni som har sett HippHipp! och kommer ihåg bussbolagets fru – som spelas av Sanna Persson, som jag läste Drama-Teater-Film ihop med i Lund ca 1994 – vet vad jag praar om.