söndag 29 april 2007

Sex (tidningen alltså)

Som ingen som läser svenska bloggar av eller med unga mediemänniskor från Söder kan ha missat kom tidningen Sex ut med sitt allra sista nummer förra veckan.
Naturligtvis gick jag oc köpte mig en blaska (som kostade 69 kronor, medvetet?).
Men inte för att jag måste följa drevet, naturligtvis inte. Utan för att den på omslaget bland annat skyltar med en intervju med a m homes, en sån där överbegåvad amerikanska - som Miranda July eller Jonathan Saffran Foer - som jag faktiskt just nu läser, den tydligen för henne extremt atypiska This book will save your life (återkommer med betraktelse), en bok jag både hatar och älskar.
Läste iallafall intervjun och vet bara att jag vill läsa mermermermer av a m homes. Och om henne.
Och sen kom jag på att jag antagligen är en sisådär tre-fyra peroner ifrån henne, hälsningsmässigt: jag-Staffan-Carolyna-nån Lwordmanusförfattarinna i New York-am homes. Kul. Kanske.
Nu ska jag nog läsa lite mer i Sex, och sen ta hand om tvätten jag spritt ut öve lägenheten. Och ta en öl. Och just det, börja förbereda ett långt inlägg om tidningar här, inspirerat av Spengos musik-CV (en sån vill jag också göra förresten).

Inga kommentarer: