tisdag 24 april 2007

Videomaraton

Man är ju puckad.
Egentligen är det så.
Gick förbi en videoaffär i dag på väg till jobb.
De hade dvd-rea.
Jag gick in.
Såg en stackare som hade en sisådär åtta dvder i näven.
Skrattade inombords åt lowlifern.
Letade runt.
Plockade på mig:

Lady Vengeance
A bittersweet life
A scanner darkly
En frusen dröm
United 93
Grizzly Man
Good night and good luck (jävligt bra)
samt, något överraskande,
Miami Vice.

All detta för 29 eller 39 spänn styck, flest för 29.
Jag sa ju det, jag är en idiot.

2 kommentarer:

Staffan sa...

Å fy fan vad gött med en länk. I övrigt inget nytt - har suttit och redigerat ett i många avseenden bisarrt reportage om Jan Björklund. Men det blev rätt snyggt, tycker jag själv.

Martin sa...

Jag ser att du undviker orden "Snyggt" och "Jan Björklund" i samma mening. Det hade annars varit en bedrift.