fredag 26 juni 2009

Stockholm 0 Glasgow 1


Det känns idiotiskt att jämföra spelningar, som om man bara ville förhäva sig och säga att "jag var utomlands, jag är såå häftig".
Men faktum kvarstår att det var bättre på Barrowlands Ballroom än på Hovet. Han var på bättre humör och ljudet, det var flera klasser bättre – för att inte tala om publiken. 

Låtlistorna var nästan identiska. Förutom lite annorlunda ordning på dem (och att skottarna fick en melodi mer) fick man i Stockholm 
Billy Budd
You Just Haven’t Earned It Yet, Baby
I Keep Mine Hidden
Life Is A Pigsty

mot Glasgows
Death Of A Disco Dancer
Something Is Squeezing My Skull
Why Dont You Find Out For Yourself
Best Friend On The Payroll
Some Girls Are Bigger Than Others

Och det är väl en smaksak antar jag. Jag är glad att jag fick båda.


Inga kommentarer: