måndag 4 augusti 2008

Varför jag inte har skrivit något av mina inlägg

Jo, alltså, så att när jag grävde i väskan hittade jag en liten gul sak. En bok som jag fick med mig från biblioteket förra veckan och sen glömt. Lånade den mest för att stötta det lilla lundaförlaget Rámus. En liten sak av en fransk filosof/författare/professor/intellektuell, ja ni vet typen. Georges Perec light eller så.
Marcel Bénabou heter mannen som visst det har skrivit Varför jag inte har skrivit någon av mina böcker, en filosofisk betraktelse över, ja, det vet jag inte. Texten snurrade helt enkelt över mitt huvud. HD skriver att "efter den inledande något tillgjorda vallen blir texten njutbar och tankeväckande", men efter 50 sidor tyckte min hjärna att vallen var för hög.
Det räckte med att man bara antogs veta vad gruppen Oulipo är och står för.

Nä, då är Efter arbetsschema lättare faktiskt. Kämpar på och är lika fast som tidigare.
Och som ny tunnelbanelektyr har jag Överkonstapel Studer, som jag alltså fått köpt. Rekommenderas också varmt.
Ja, och så har vi ju Lady C, som fortsätter, dock just nu i sakta mak. Man måste ju släppa böckerna ibland.

Ja, som ni märker har jag svårt med koncentrationen just nu. Bara en bok skulle aaaaaldrig gå.

Inga kommentarer: