onsdag 11 juni 2008

Sommarpratarna

Så var årets sommarpratare presenterade.
I vanlig ordning var det en handfull man inte vill missa och några man gärna låter bli att lyssna på.
I vanlig ordning kommer jag att missa några förhandsfavoriter (oftast pga glömska) och, även det i vanlig ordning, kommer de bästa programmen att göras av någon oväntad, ofta någon man aldrig hört talas om förut.

Kommer att försöka höra alla program, men min lista på pratare jag helst vill höra – gjorde den kort, länge listor gör bara att fler favoriter missas – är i alla fall den här (SR:s presentationer efter namnen):

JUNI
21 Fredrik Lindström - programledare, författare
22 Lena Andersson - skribent, författare
27 Björn Ranelid - författare (kan ju bli hur omedvetet kul som helst!)

JULI
9 Michael Segerström - skådespelare
19 Dolph Lundgren - skådespelare, regissör
31 Karin Mamma Andersson - konstnär

AUGUSTI
1 Annika Norlin - artist, låtskrivare, journalist
7 Per Hallberg - Oscarsbelönad ljuddesigner
8 Boris Grigorjev - KGB-överste, bosatt i Moskva
10 Pernilla August - skådespelerska
12 Ann Henning - författare, översättare
16 Marie-Louise Ekman - blivande Dramatenchef

1 kommentar:

Anonym sa...

Plitade också ner en lista på dem jag absolut inte vill missa. Varje år brukar jag glömma bort. Så i år tänkte jag försöka undvika det genom min lilla lista då. :)