onsdag 28 januari 2009

Confessions of a Villa fan

Wennman skriver i Aftonbladet i dag om att Aston Villa kommer att sjunka som en sten i Premier League. Annars "har varken jag eller expertisen fattat nånting".  
Som sann Villa-supporter (nej,  inte i bandy) kan jag ju bara hoppas att han får äta upp det här och i framtiden döpa om sig till "Herr Nilsson". Vi har inte direkt haft det lätt, sedan den där triumfen 1982 har det blivit två ligacupsegrar och en – yes! – Tipscupenseger, 2001, när "vi" delade titeln med storlag som Troyes och PSG.

Wennman är imponerad av Martin O'Neills trollande med knäna, men det borde han ju inte vara, för nog måste han väl ha läst Provided you don't kiss me? Eller vet åtminstone var O'Neill har fått sin skolning? Clough-boken gav, bland mycket annat, en ny bild av O'Neill. Som att han har en universitetsutbildning i juridik.

Ja, egentligen skulle jag bara skriva att jag bannar Cinemateket för deras nya visningstider (16.00). I går lyckades jag missa Confessions of a Nazi spy (Titeln! Och Edward G Robinson i en huvudroll!) när jag trillade in på Sture 16.20. Fan.

Inga kommentarer: