fredag 23 mars 2007

Ledig!

Alltså, skyll inte på mig om M:s sportsidor har konstiga prioriteringar i morgon. Trots våldsamma protester från oss på golvet bestämdes en hel del konstigheter "där uppe". Men det är mitt namn som står som ansvarig för sidan. Hm.
Jaja, nu är det sowieso fyra dagars ledighet på programmet, och de ska bara flyta. Inget hemskt jobbigt får göras, och ingen Arcade Fire får det lyssnas på i morrn. Bojkottar dem under 24 timmar. Annars får jag bara en tår i ögat.

För övrigt undrar jag om det är ödet eller vad. Men så fort jag hade slängt "Fakta om Finland" på den intellektuella sophögen lärde jag mig ett nytt ord ord på finska. Kala, som betyder fisk.
Tänk vad "Karamelli" är kul ändå.

2 kommentarer:

Staffan sa...

Tråkigt att höra att Loe har tappat det. "Naiv super" är en av mina absoluta favoritböcker. Fast det går väl without saying antar jag. Nåväl, jag funderar faktiskt på att läsa en bok. Det blir den första på evigheter. Någon slags mega-epos om slaveriet som jag läste om i svenskan häromdagen. Jag har lite presentkort i byrålådan, så det kommer inte kosta mig nåt. Kul att ha en inbunden bok som man inte har glömt lämna tillbaka till bilioteket.

Räknar med mycket Drukkenbolt de närmaste dagarna när du är ledig!

Schmarro sa...

karhu betyder björn på finska. tror jag.