onsdag 4 februari 2009

Nord-nordväst

På min promenad mot jobbet i dag fick jag ännu en gång den där insikten att allt inte står rätt till i skallen. Gick Hantverkargatan ner mot Stadshuset, och strax innan Serafen kommer Kaplansbacken (Kungsholms kyrka ligger ju där). 
Jag undrar hur många andra som jämt får North by Northwest i skallen när de hör eller ser ordet kaplan? För Cary Grant han misstas ju för en George Kaplan där, i Hitchcock-rullen, filmen som är en av tidernas bästa.
Jag sa ju det, är lite galen.
Antar att jag ska vara glad att jag inte automatiskt tänker på Tony Kaplan.

Annars var det en suverän förmiddag med segt uppvaknande till ljudet av frukostmakande, lång morgonmat i soffan och DN och Svenskan i famnen. Sen lite sömn till Falcon Crest och så skidor på tv innan jobbet. Skönt och segt.

1 kommentar:

Mikael K sa...

Känner igen det där. Varje gång jag möter en Roger undrar jag vem han skulle kunna vara - och kanske är.