onsdag 25 februari 2009

Dagens reatips

Det är väldigt inne att dissa bokrean i år.
Först ska man klaga över att den har blivit sämre, sen konstatera att den kanske aldrig mer återkommer och till sist klaga på att man inte kommer att orka ta sig till boklådorna i år.

Jag vägrar sjunga med i den kören. Jag kanske inte köper så många böcker, men belackarna glömmer njutningen att se ovana bokköpare rota i hyllorna och kånka iväg med ett par kassar.
För egen del har jag hittills begränsat mig till Hedengrens utgallring, och därifrån måste jag tipsa om:

Helle Helles Rödby-Puttgarden, som finns i ett par ex både som pocket och inbunden, för mindre än 50 kronor.

Men det riktiga fyndet, det som varje filmintresserad bokjunkie måste springa benen av sig för, är ynka 69 (ca) kronor för William Goldmans hittills oöverträffade skildring av livet i drömfabriken – Adventures in the Screen Trade
Den är inte bara rolig och intressant, den är ett måste!

Inga kommentarer: