måndag 1 mars 2010

The Hustons

Mitt avbetande av alla gamla VHS-kassetter som dök upp i flytten (för drygt åtta månader sen...) går vidare och i morse kom jag till John Hustons The Life and times of Judge Roy Bean.
Hann bara med en dryg halvtimme, men den formidable Paul Newman till trots inser jag att jag har svårt med Hustons burleska sida, här kommer han nästan upp i Fellini-klass. Självklart ska jag inte ge upp, men... det är inte mästarens största film. Roligast (hittills) var förtexterna, där det gamla Hollywood (Edith Head, Ava Gardner) krockade med det (då) nya – John Milius, och, eh, Victoria Principal.

Hela anledningen till att det blev just The life and times... som sattes på i morse var annars en intervju med Danny Huston, en skådespelare jag har gått från att verkligen inte gilla till att gå omkring och leta efter i alla möjliga filmer.


Inga kommentarer: