onsdag 17 december 2008

Bokrea

För vanliga döda är bokrean i februari årets bokköparfest. Jobbar man där jag jobbar har man två andra höjdpunkter att se fram emot; när recensionsexemplar och gratisexemplar säljs för en tjugolapp som går till Läkare utan gränser. Vi hade en sån dag nu och jag kom som vanligt hem med alldeles för många böcker.
Men inte kan jag väl tacka nej till Amanda Svenssons Hey Dolly, Hassan Loo Sattarvandis Still, antologin Våld till vardags, Rafik Schamis Kärlekens mörka sida, Johan Jönsons förra bok Restaktivitet, Ola Wikanders julklappsönskade Ett träd med vida grenar, Katrine Kielos Våldtäkt och romantik och några till för tjugo spänn styck?
Dessutom fick jag med mig filmklassiker som Kaninmannen, To be or not to be (Lubitsch version) och Ealingklassikerna Hue and cry och Lavender Hill Mob för en tia styck.
För att inte tala om den danska kulturtidskriften (eller vad man ska säga?) Victor B. Andersen's maskinfabrik. Gratis.

1 kommentar:

Martin sa...

Där hade jag velat vara med.