torsdag 9 oktober 2008

Långt ifrån Le Clézio

Jag har inte läst Jean-Marie Le Clézio och tänker inte kommentera valet mer än att det verkar vara bra och att jag antagligen kommer att bli en i en lång rad som läser fransmannen i höst och vinter. Vill man veta mer om Le Clézio misstänker jag att Slow motion kommer att skriva vettigt och intressant om honom.

När nobelsändningen var slut och kulturarbetarna i televisionen fått säga sitt zappade jag runt lite (jag är hemma och har feber och ont i halsen och yrar) och kom till Harald Treutiger.
Man undrar om han när han stod i zenit hade trott att han skulle leda bingo-program på fyran vardagar klockan 13.30? Man undrar vidare och vill egentligen inte veta vem som kom på idén att dekoren skulle vara stora spermier som simmar uppåt?
Och vem sitter i publiken. Det är ungt folk som verkar måttligt intresserade. Praktikanter? Eller av arbetsförmedlingen dittvingade söka-jobb-kursare?
Livet är fullt av mysterier.

Inga kommentarer: